Gurgelhals hat geschrieben:Beidi Pünkt händ öppis. Z'tüür: Findi persönlich ja au, grad als öpper, wo weder Radio lost no Färnseh luegt. Da ich aber natürlich kei Ahnig über die gnaue Budgets, Chöschte, etc. vom öff. Rundfunk, Förderbiiträg, etc. han, isch das, was ich i dem Zämehang persönlich finde, völlig unbegründet und drum unwichtig. Und öffentlich finanzierti Medie findi wie au die andere Bereich vom Service Public grundsätzlich guet, richtig und v.a. notwendig, drum zahl ich das au, öbs jetzt 200, 300 oder 400 Franke im Jahr sind. Me zahlt ja no viel für Infrastruktur, Leischtige & Institutione, wo me sälber gar nüt demit ztue hätt. Isch normal. Ikommensabhängige Erhebig wär natürlich no nett, aber das chasch i de CH bekanntlich vergässe.
Ja, für vili Lüt sind diä paar 100 pro Johr nid so verruckt vil. Aber es gid halt au gnueg, bi denä bliibt Ändi Monet nüt meh übrig, und Ändi Johr dementsprechend au nid. Diä 300.- sind denn au nid diä einzigi Rächnig wo inä chund, Do isch eim denn ebä gli mol glich, wasmer über Budgets und Chöschtä vo Radio und Fernseh weiss, will s eigene Budget de Grund isch, wieso dasses wichtig und begründet isch zums z Tüür findä. Sälbscht wenni s Gfühl hett en Porsche isch sis Gäld Wert, unds für mich sogar no wichtig wär, will mir so Auto öpis wühred bedüütä, chönti ohni schlächts Gfühl sägä es sigmer z Tüür... nämlich willi schlicht nid wüsst woni sött s Gäld herholä
Und ja, mer zahlt no viel womer sälber nüt demit z tuä hed. Das machermer so i üsem Modell, und nännäds Solidarität. Und das isch jo eigentlich das woherä dasses söll go, nid Verursacherprinzip, sälbscht wenns technisch möglich wär. S Ziel isch, dassmer es staatlich finanzierts schwizerischs Fernseh und Radio, i allnä vier Landessprochä hed, wo es Budget hed womer chli öpis demit chan Machä, und dass do alli defür zahled. Wiä gseit, ich find das nid diä dümmscht Idee, aber denn söts ebä zu denä andere Sachä wo alli defür zahled, unabhängig devo öbmers bruucht oder nid... zu denä andere Sachä wo nid nach Verursacherprinzip izogä werded, sondern als quasi "Zwangssolidarität". Und für das hämmer es System wo ebä Ikommensabhängig isch, will ebä vo öperem wo sälber knapp dra isch weniger Solidarität erzwungä werdä chan wiä vo öperem wo ebä en hunderter meh oder weniger nid so e Rollä spillt.
---
Und ich finds halt eifach au chli e Sach vom Prinzip. Ich chum z.B. gern mitem Bispiel vom Abfall bi üs i de Stadt. Ich chauf Gebühräsäck für min Abfall. Also gangi devo us, Verursacherprinzip, wer viel Abfall hed zahlt viel, tönt Sinnvoll, findi nid so schlächt. Denn aber chumi jedes Johr, wiä au jedä ander Stürpflichtig, Unternähmä au, nomol e Rächnig über, "Kehrichtgebühr" oder so öpis. Do frögimi natürlich was denn das söll, wili eigentlich dänkt han min Abfall mit de Gebühräsäck z zahlä. Oder doch nid? Oder isch demit villicht de Dräck wos teilwies üänd vo de Strossä ufläsä gmeint, oder d Mülleimer i de Stadt, diä müend schliesslich au gleert werdä? Aber wenn ja, isch denn das nid eigentlich öpis wo us Stüürgälder söt zahlt werdä? Wenn nid, was wird denn vo de Stürgälder zahlt? D Führwehr wirds chum sii, oder zumindescht au diä nid ganz, will do chumi au Rächnigä über, "Feuerwehrdienstpflichtersatz" oder öpis i derä Art, debie isches no nid mol so, dass es e Freiwilligä Führwehr wäri, und ich mich weigere zum z goh.
I Minä Augä mues das klarer sii, entweder mer erhebt abgabä, Gebührä, Stüürä uf öpis, wo klar nach Verursacherprinzip isch, denn muemer e möglichscht gueti Form findä wiämer das chan iziä, oder denn handelts sich um Stüürgälder wo de Staat drüber chan verfüege, für d Ufgabä voner z finanziere hed, öbs jetzt strossä butzed oder strossä baued, öbs de Regierigsroot oder de Führwehrkomandant zahled. Wemer Stüürinahmä brucht, söllmersi doch ha, aber denn muemers so definiere und begründä und denn eimol im farkling Johr genau wiä bi de Stüürerchlärig, NOCHDEM ich Gäld verdient han, ei Rächnig wo druf stohd was isch Schuldä und denn zahli das i. Und denn sölleds vo mir us au en Teil devo am Ferseh geh.
Mitlerwilä muesch ein uf Buechhalter machä nur zum luege öb eim das ganze System eim nid nach Strich und Fadä verarschd... vo de ganzä Extrapöschtä mol abgseh.
Aber ja, über d Stürä chamer sich lang usloh.
---
Grundsätzlich hättis wohl gar kei Chance gha, d Bundesstüür, und diä müssts jo sii wenns nid no viel komplizierter söll werdä, isch jo eigentlich im Verglich zimlich zögerlich, und glaub au gar nid uf somene starchä Fundament. Ich känn do diä rächtlichä Hürdä und so witer zwenig, aber wär wohl sicher heikler gsi, als eifach d Abgabeform es bitzli z ändere, zudem isches au psychologisch eifach z sägä dass d Gebührä abägönd und nid d Stüürä ufä.
Aber dass isch ebä i minä Augä grad echli de Punkt woni de ganzä Miesschwätzer mues Rächt geh. Jetzt hämmer so lang so en unbefriedigendi Situation gha mit derä Billag, und mit derä Frog isches Verursacherprinzip oder nid, was isch en Verursacher und wiä chuntmer rundumä, sind alles Arschlöcher und eh alles z Tüür etc. pp.
Und jetzt machtmer irgendwiä e Reform oder so, und irgendwiä isch alles glich, eifach zahlt jedä Hushalt defür chli weniger (ussert diä wo bis jetzt no weniger zahlt händ als ofiziell müestet), chlini Unternähmä nüt grossi chli meh.. tütitütitü
Irgendwiä isch das eifach en huere laschi Reform, wases brüücht wär e Grundleegendi Reform, nid 60.- weniger für ehrlichi Privathuushält wo diä 60.- kei Rollä spilled.
Und wär jo no öpis anders, wenn das s Ergebniss vonere Usenandersetzig mit dem Thema wär, und au enere öffentlichä Debattä. Das bruuchtmer jetzt aber Absurderwiis als Vorwurf.
Natürlich gots de SVPs und wer alles dägägä isch nid drum dass möglichst ikommensstarchi Lüt a de finanzierig beteiligt werded, aber wieso zum Tüfel söllmer nid wiedermol drüber redä, über d SRG, über das wasmer will und wiämers will, und öbs chli meh söll sii oder chli weniger... und denn en Reform anhand vo de Ergebnis und Erkäntniss, und wemer devo usgohd dass sich d Situation grundlegend gänderet hed, sötts doch au möglich sii am Finanzierigsmodell öpis z ändere.
Natürlich chamer sägä immerhin chlini Fortschritt zum vorherigä, nur, wemer das jetzt animmt, denn hedmer denn au das, und ich finds halt, au wenn villicht minim besser, e völlig nid z friedästellendi Reform.
Herr Rossi hat geschrieben:Pro Hushalt beschtüre isch nid so eifach, drum lieber es nei und denn suuber aluege und richtig mache.
Ja Stüürä sind natürlich nid pro Hushalt, sondern pro Stürpflichtigi Person. Gid aber eigentlich au kei Grund wieso dasses nid so söll sii... wemmers nach Solidaritätsprinzip aluegt, wärs sowieso de einzig richtig Wäg, wemers nach eVrursacherprinzip aluegt, so isch jo au s Bild vom Hushalt wo sich um de einzig Fernseh setzt und Tagesschau luegt komplett veraltet. Und wieso söt ich wo ellei wohnä 4 mol so viel devo ha wiä öper wo imene Hushalt mit 4 Stürpflichtigä wohnt, wolbemerkt händs i dem Hushalt irgendwiä 3 TVs, 7 Smartdevices und 6 Computer.