es zeigt sich langsam für mi das du do ned wirkli anere diskusion tailneh willsch...
WALL OF TEXT INCOMMING
verstahn ich nöd, ich stell sitt es paar siite frage, wo niemerd druff antwortet, usserd mit stammtischplatitüde und höhöhö smilies.
Ich schrieb no öppis, viellicht chli länger und versueche d'beleidigunge uf es minimum zreduziere, was mir sehr schwer fallt bi dem thema.
zerscht mal mini definition vo physischer/psychischer gwalt, mit biispiel:
Wenn mis Chind (oder wer au immer) ANGSCHT vor mine Handlige hät.
Mis chind haut mit eme stäcke uf em spielplatz es anders chind (chind = 3 bis 6 Jahr) id dem Fall. gitt 100 meh und minder gueti möglichkeite mit dem umzgah. ich schrieb mal zwei:
a) Ich gang ane chlöpf em eis an hinderchopf (ohni rötig und bluet) und rüef: Ich han dir gseit, no EIMAL und denn gitts eis!
b) Ich gang ane nimm ihm de stecke weg, gang uf augehöche abe, heb ihn und säg: Lueg ich han gseit no EIMAL und denn gömmer hei! -> Zügs zämepacke und mit em plärrende goof im Schlepptau hei gah.
bi a) hät mis Chind angscht vo mir (ufere skala vo 1 bis Tanz der Teufel es "2") und bi b) nöd.
bi a) lernt mis chind, wenn ich nöd folge gitts tätsch, bi b) lernt mis chind, wenn ich nöd folge muess ich uf öppis lässigs verzichte.
Ich (und au anderi) sind der Meinig, dass JEDI Situation so wie b) chan glöst werde und dass s'chind meh lernt drus. ja es isch uufwändiger, ja es isch schwieriger, ja es fordered meh nerve. Aber mir wär's das wert. Sicher gitts uusnahme vo psychochind, det hilft aber au es paar an grind nöd, im gegeteil viellicht machts es nur no schlimmer. viellicht isch det professionelli hilf aagseit. für vieli eltere (und mensche im allgemeine) isch aber s'uufsueche vo hilf es zeiche vo versage und drumm wirds au eher wenig gmacht oder belächled (ich gang doch nöd zu sonere hippie-tusse, was weiss die scho ha ha ha).
ich red jetzt eifach vo da im Forum.
Interessant isch, dass alli sich UHUERE aapisst vorchömmed, wenn ihri "erziehigsmethode" in frag gstellt werdet. Anschiinend es hochheiligs Konstrukt. Wieso? Wieso wott mer sich nöd verbessere oder iigestah, dass es andersch gaht (und viellicht erscht no besser)? Mit alli sind dur eusi Chindheit massiv prägt. "Ich bin früehner en huere Satan gsi! Wenn mini Eltere mir nöd paar zinggiert hettet, wer weiss wie ich usecho wär! E Ohrfiige hät no niemerdem gschadt!" Doch hät sie, suscht würd mer das nöd schriibe. Chind wo e gwaltfrei Erziehig gnosse händ, würdet NIE ihres Chind körperlich welle aagah. Nöd mit 3, nöd mit 6, nöd mit 13. Alli wo sälber körperlich aagange worde sind, findets nöd so schlimm und im Grund gno no guet. S'truurige isch, solang die Eltere ihri Motivation und Handlige nöd hinderfröged, werdet dene ihrni Chind genau s'glich erlebe. Es Mami wo mal eis Schmiert, en Papi wo eim mal über s'Chnü leit... und das gmischt mit de Liebi wo eim geh wird (Zuckerbrot und Peitsche). Es gseht die Angscht/Schmerz als sini Schuld aa. Nöd de wo mir das aatuet isch gschuld, sondern ich, ich hät ja chönne mache, was er seit. Sogar i dem Video mit em Psychosaufutz gitts Lüüt wo sottigi Comments schriibed (hani ja usekopiert und fett aagstriche)
Das isch i Mine Auge hirnwösch und truurig und schad für s’chind.
Zum Klapps /Ohrfiige / übers Chnü legge (au mini Meinig)
NIEMERD häts Recht, en andere Mensch körperlich aazgriffe/z‘demüetige, wenn er das nöd will. Unabhängig vom Alter. Das isch en Aagriff uf d’Würd vomene Mensch. Wenn din Sohn 13 isch und schwierig tuet und du ihm eis schmiersch und er schmiert dir eis zrugg. Was machsch denn? Gwaltspirale? Zum Pädagog renne („Sie min Sohn laht sich nüme schlah, mit dem isch öppis nöd in Ordnig…“)
Antiauthoritär -/- gwaltlos
Ihr chönnd vo aafang aa de thread durelese… IMMER wird d’alternative vonere Erziehig wo mal en Klapps oder meh geh wird mit „antiauthoritär“ gliichgsetzt. Wieso? Respekt, Grenze und Regle händ doch nüt mit Gwalt ztue? Wenn mer selber nüt anders erfahre hät, ja logisch, denn gseht mer das so, aber wieso luegt mer nöd über de Tellerrand und versuecht sies Wüsse und sies Verhalte z’erwiitere und z’verbessere? Gwaltlos isch NÖD GLIICH antiauthoritär! Zumene guete Lebe imene soziale Gfüeg ghört s’Umgah mit Regle, Respekt und de Verzicht uf Gwalt zur Duresetzig vo eigete Ziel (MINI MEINIG). Wie söll ich das mim Chind vermittle, wenn ich’s selber nöd respektier und mini Ziel (d’Erziehig) mit Gwalt duresetze?
„Wotsch Du de lüüt öppe säge, wie sie ihri Chind z’erziehe händ?“
Bis zumene gwüsse grad, ja. Wenn ich öppis gseh, wo i mine Auge offesichtlich suboptimal isch, denn sprich ich das aa. Chasch ja aahneh oder nöd. Ich würds aaneh oder zumindescht in Betracht zieh.
Chind sind MENSCHE! Kei Sklave! Wenn du kein erwachsene Mensch würsch schlah, wieso würsch es Chind schlah? Das verstah ich nöd. Es Chind isch zu 100% abhängig vo sinere Eltere und de KONDITIONSLOSE Liebe vo sine Eltere. Für mich hät det Gwalt kei Platz. Nöd 0.9, nöd 0.1 sondern 0.0% Platz.
Wer es guets Buech zu Thema wott ha, söll mir e PM schicke. Ich schick em s’PDF. (Und schrieb au nöd da ine, wer’s verlangt hät, ich schrieb nämlich jetzt gar nüt meh da ine. Ich han meh oder weniger verständlich alles gseit, wo ich zum Thema z’säge han.
80% der Lebenskunst besteht darin, mit denjenigen, die uns beschwerlich und unangenehm vorkommen, angemessen umzugehen.