nascarbryant hat geschrieben:Ex-Rare Staffer: Exodus Wouldn't Have Happened Under Nintendo
Former employee admits that Microsoft sale has changed the company
In September 2002, Microsoft purchased UK developer Rare for $375 million, effectively ending the firm's long-running association with Nintendo - a relationship which resulted in some of the best games ever created.
Fast forward a decade, and Rare is a very different beast. Many key staff members have left, and Microsoft has installed a new set of managers to replace them, including Scott Henson (Xbox), Craig Duncan (ex-Sumo Digital and Codemasters) and Simon Woodroffe (creator of Simon the Sorcerer).
However, in an interview with RareFanDaBase, former designer Chris Seavor expresses the opinion that the company would have retained its original staff roster if it had remained under Nintendo's wing:
RFDB: If Rare were still with Nintendo today, do you think the company would have still been the same as it was all those years ago?
Chris Seavor: Pretty much. Tim and Chris would still be around, Mark [Betteridge], Simon, loads of other people who subsequently left as well…even me maybe. A company isn’t defined by bricks and mortar. It’s a people thing, so yeah , bar a few tweaks it would have been pretty much the same, both the good and the bad.
Of course, change isn't always a negative thing. The team at Rare right now is packed with proven industry professionals with enviable track records. But it's always tempting to wonder "what if?", especially when you look back at the sparkling list of Nintendo/Rare collaborations, which includes such hits as GoldenEye 007, Jet Force Gemini and Diddy Kong Racing.
Es git nüt schlimmeres für e firme als unter die fitiche vo Migro$oft zlande........eini vo de erschte wisige vo Migrodräck...Killer Instinct 3 zstriche...(werbig in grabbed by the ghoulies)
retrostudios unter big N hätts hingäge immer no im griff(sogar no besser gworde...wiadamols rare).....rare hingäge produziert nur no (kine-)dräck.... :spit:
übrigens es neus Banjoo oder was ähnliches zum Launch hät em wii U nöd geschadet......die hochi produktivität vo rare damols wär allgemein willkomme..
Gurgelhals hat geschrieben:Rare isch kabuttgmanaged worde, will Microsoft kein konsistänte Plan für das Studio gha hätt. Han mal en Bricht gläse, dass s'Upper Management vo Microsoft dene ständig Projekt, wo sie es paar Mönet vorher no guetgheisse händ, i de Vorproduktion gstoppt händ, will de Wind grad wieder mal us ere andere Richtig gweht hätt. Keis Wunder, dass sich dänn bald mal die halbi Belegschaft anderi Jobs gsuecht händ.
villicht ischs au dran gläge das nintendo dudes überegschickt het zum ihre shit z flicke.
isch geil, jede tag gits nöi startitu... geili organisation mou... gemäss minere rächnig wirds öppe 25 games zum start ha!
Sonic All-Stars Racing Transformed ist Starttitel
19.09.12 - Sega gibt bekannt, dass das Rennspiel Sonic All-Stars Racing Transformed Limited Edition (PS3, Xbox 360, Wii U, PS Vita, 3DS) ein Starttitel für die Wii U in Europa sein und am 30.11.12 ausgeliefert wird.
19.09.12 - Tecmo Koei gibt bekannt, dass das Actionspiel Ninja Gaiden 3: Razor's Edge weltweit ein Starttitel für die Wii U sein wird. Das Spiel soll demnach am 30.11.12 in Europa in die Läden kommen. Kurz nach der Auslieferung sollen außerdem erste Download-Inhalte veröffentlicht werden.