zum glück liit holzalange i de natur vo de sach wo ich am liebschte mach.Sylvara hat geschrieben:Ich find lüüt lustig, wo amigs "holz aalänge" wenn sie vor öppis angst hei![]()

Moderator: Avenger
zum glück liit holzalange i de natur vo de sach wo ich am liebschte mach.Sylvara hat geschrieben:Ich find lüüt lustig, wo amigs "holz aalänge" wenn sie vor öppis angst hei![]()
zwirrlibatz hat geschrieben:zum glück liit holzalange i de natur vo de sach wo ich am liebschte mach.Sylvara hat geschrieben:Ich find lüüt lustig, wo amigs "holz aalänge" wenn sie vor öppis angst hei![]()
thaeye hat geschrieben:isch ja scho so d atheiste sind die schlimmste missionar. alles isch rationell erchlärbär und meh haet ja en EMPIRISCHI studie zur hand wo das bewiist mit x verwiis uf wiiteri studie vomene institiut vom institut. wenn öper rückfrage haet, bringt meh natürli nah wiiteri studie vo affe. sie machets nöd vill anderst als d religions fanatiker, blabberet de wüsseschaftler nah. religion isch scho immer da gsi und wird au immer blibe. übernatürlichs oder unerklärlichs, mystischs wirds immer geh, de mensch brucht das.
ich han kei ahnig wies würkli isch, drum mass ich mir nöd aa drüber z urteile. ich han respekt vor religiöse lüüt wie vor nichtreligiöse lüüt. d tate machts uus, nöd d wort.
Öbers brucht oder nid isch jo eigentlich nid mol diä entscheidend Frog... Es isch doch so dass d Wüssäschaft eifach en Art und Wis isch öpis z betrachtä. Es isch durchus Spannend, und mer cha sehr vil usäfindä, forschä, erfahrä, entwicklä etc. Au nur meh oder weniger Abschlüssend erchlärä tuets schlussendlich aber nid bsunders grossi Zämähäng, und es isch nach wie vor nüt ohni wenn und aber.thaeye hat geschrieben:übernatürlichs oder unerklärlichs, mystischs wirds immer geh, de mensch brucht das.
Ja genau, det lieht jo eigentlich de Wiederspruch zwüsched de eigentlichä Wüssäschaft, und em Wüssäschaftgläubigä. De Wüssäschaftsgläubig seit hüt öpis isch unmöglich, und morn seiter es isch eso, will i dä Zwüschäzit en Wüssäschaftler s ehemals Unmöglichä wüssäschaftlich untermuurt hed. Das de aber für das hed müese d Möglichkeit das s Unmöglichä möglich isch in Betracht ziä, oder au d Kreativität hed müese an Tag legä öpis absolut unwüssäschaftlichs eifach mol azneh, entgohd am Wüssäschaftsgläubigä anschienend.Sylvara hat geschrieben: und eigentlich zeichnet sich ja grad wüsseschaftlichkeit u.a. dür tugende wie selbst-kritik und sich/alles immer hinterfrage, uus. lüüt wo alles so schön absolut wüsse (glaube ds wüsse), sind chuum zum forsche gmacht.
Acid hat geschrieben:Öbers brucht oder nid isch jo eigentlich nid mol diä entscheidend Frog... Es isch doch so dass d Wüssäschaft eifach en Art und Wis isch öpis z betrachtä. Es isch durchus Spannend, und mer cha sehr vil usäfindä, forschä, erfahrä, entwicklä etc. Au nur meh oder weniger Abschlüssend erchlärä tuets schlussendlich aber nid bsunders grossi Zämähäng, und es isch nach wie vor nüt ohni wenn und aber.thaeye hat geschrieben:übernatürlichs oder unerklärlichs, mystischs wirds immer geh, de mensch brucht das.
Und nur will mir öpis nid schnalled, heisst das jo no lang nid, dasses nid trotzdem eigentlich total "normal" isch, oder absolut natürlich. D Frog isch denn natürlich wiämer demit umgohd, will geh wirdses wohl scho immer, do hesch rächt.
Ja genau, det lieht jo eigentlich de Wiederspruch zwüsched de eigentlichä Wüssäschaft, und em Wüssäschaftgläubigä. De Wüssäschaftsgläubig seit hüt öpis isch unmöglich, und morn seiter es isch eso, will i dä Zwüschäzit en Wüssäschaftler s ehemals Unmöglichä wüssäschaftlich untermuurt hed. Das de aber für das hed müese d Möglichkeit das s Unmöglichä möglich isch in Betracht ziä, oder au d Kreativität hed müese an Tag legä öpis absolut unwüssäschaftlichs eifach mol azneh, entgohd am Wüssäschaftsgläubigä anschienend.Sylvara hat geschrieben: und eigentlich zeichnet sich ja grad wüsseschaftlichkeit u.a. dür tugende wie selbst-kritik und sich/alles immer hinterfrage, uus. lüüt wo alles so schön absolut wüsse (glaube ds wüsse), sind chuum zum forsche gmacht.
Und drum loht de Wüssäschaftsgläubig i de Regel d Ussag au nid zuä dass z.B. en einzälnä Satz wo i dä Biblä stoht als guet betrachtet wird, oder dass au nur irgendöpis wo nid wüssäschaftlich erwiesä isch als wahrschindlich betrachtet wird. Er dänkt nid so, er dänkt in Absolutismä, und im Absolutä hed d Relativität kei Platz. Au do schints en nid würklich z störä dassmer weder i dä Geischtes- no i dä Naturwüssäschaftä sehr wit mues goh zum uf de Relativismus z stossä. S Dogma vom absolutä Wüssä isch stärcher und wiä diä wo absolut Bibelgläubig sind, leit er sich das uf. Werums de Wüssäschaftsgläubig überhaupt gid, isch mir bis hüt nonig so wahnsinnig erschlossä, zimlich sicher aber us ähnlichä Gründ wiä bi allnä anderä absolutä Glaubensrichtigä au.
Und d Gründ werum Wüssäschaftsgläubigi erwünscht sind, sind wohl au diä glichä.
Ich unterstell gar niemerem irgendöpis. Ich han nur es Problem definiert, eso wiä ich das gseh. Öb das zu 100% richtig isch, und inwiefern dases denn im Einzelfall uf e Person zuetrifft, müesst mer den jewils eruirä.emP hat geschrieben:Wieso unterstellsch Du de Lüt pauschal so Züg wo gar nid stimmt?
Also d Wüssäschaft funktioniert doch nur dur offeni, phantasievolli Mänschä, wo eigentlich nüt würklich als geh alueged, und das was nid geh isch als trotzdem möglich.emP hat geschrieben:Wüsseschaft funktiert genau nid eso wie du das de Lüt unterstellsch.
Ja, und diä wo zu differenziertem Dänkä fähig sind, sägäd das nid nur, sondern anerkennends au. Anderi aber wiederum sägeds zwar au immer wieder, schiineds aber sälber nid z verstoh, und ziend alles i de Dräck wo nid ihrem Wältbild entspricht.emP hat geschrieben:Und dis Dogma-Argument isch unbegründeti Retour Kutsche. Jede wo sich ernschthaft mit wüsseschaftliche Theme beschäftigt hett, kennt d Grenze vor momentane Erkenntis. Er weiss, dass ds mönschliche Vorstelligsvermöge teilwis ad Grenze stosst, wenn er z.b. Vorgäng ir Quantephysik sött verstah und dass dört ds wüsse no lang nid komplett isch.
Ja... und?emP hat geschrieben:All das isch ja schön festsstelle, spricht aber leider immer no nid für öppis anders. "Gott" resp. Religion gegenerell isch hie eifach en Proxy für ds unvorstellbare, wäge dem erklärts aber erschtens nid meh (und vo vo chunt denn de Gott?) und machts zwöitens wege dem nid legitimer.
Allerdings nur wemer de momentan wüssäschaftlich Erkenntnisstand nid als Absolut aluegt. Und zwar nid nur für irgenden Zuäkunft, sondern generell.emP hat geschrieben:Ich has ja zudem au us Bischpil bracht, dass die wüsseschaftlichi Erkenntnis stetigem Wandel unterliegt, und darin eine vo de Hauptvorteil liegt.
Wer behauptet öpis anders? ich behaupt nur, dasses ebä au keis Argument derfür isch, dass i dem Sammelband reschtlos alles falsch isch.emP hat geschrieben:Das isch aber immer no kes Argmument derfür dass e ca. 1700 jährige Sammelband vo verschiedenene Büecher söll wahr si.
Das isch nur für Lüt es Problem wo d Ratio über alles stelled und nüt anders anerkenned (obwohlses natürlich scho mached (suscht währeds chum Läbänsfähig), nur nid Bewusst).emP hat geschrieben:Ds Problem ar Religion isch ja schliesslich, dass es so abschtrus gstaltet isch, dass sie ebe gar nid logisch-rational widerlegbar isch.
Also ich find nid das ich "eifach mit dem chum". Ich han nur gschribä wiä ich das gsehn, wiä ich das anhand minä Erfahrigä z.B. mit dir aber au mit vilnä anderä so ischätz. Und ich find eigentlich nid unbedingt dases ohni Fundament isch. Hanmer no Müäh geh einigi Bispiel ufzzeigä.emP hat geschrieben:Aber itz eifach mit "wüsseschaftsgläubig" ds cho isch en billige. Erschtens hett hie niemer behauptet dass ds momentane Wüsse abschliessend isch (wär ja höchscht unlogisch) und zweitens würd das scho chli ere spezifischere Diksussion bedürfe. Aber mal so global öppis innezwerfe ohni konkrets Fundament isch ja ebe au chli typisch. Lehrt meh so öppis bim Wörshippe am sunntig abe?
Die Frag isch chli unreflektiert gstellt. Oder was meinsch mit shiva & co.?Sylvara hat geschrieben:anderi fraag: findet ihr, mer sött scharlatane wie shiva & co. wo de lüüt teilwiis massiv geld us dr täsche zieh, verbiete / juristisch verfolge
oder ischs legitim liechtgläubigi lüüt (oft lüüt wo eifach allei/depressiv/hilflos sind) übers ohr ds haue, will sie zahle schliesslich?
wo isch d'grenze?
O_O hat geschrieben:team emp
Sylvara hat geschrieben:ich ha d'fraag scho guet gstellt. i frage genau dernah, wie mer das definiere sött und wo grenze sind.
und eso super harmlos isches für normali lüüt übrigens nid, wenn paar hundert oder tuusig franke telefon-rechnig chöme, will öppert i dr familie mehrmals i dr wuche mit sim "tv-medium" redet....es mues nid immer grad alles ds absolut ultimative extrem sii.i weiss, es isch es schwierigs konzept.
und 'sekte' isch e sammelbegriff für sehr vieles. bi de paar würklich derbe bispil, fragmi aber denn amigs o, ob das würklich sött legal sii.
verzell!geosnow hat geschrieben:ja, ich bin.
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste